Saturday, July 10, 2010

orange


Tomorrow is 'our' big day! Holland is playing in the finals against Spain. The last name of our Queen is 'Orange', the soccer team plays in orange, all the football fans are dressed and painted in orange. In Holland orange has a meaning. If I would wear an orange skirt without any reason, people would ask me if I had forgotten to change after the finals or after Queensday...
My sons (11 and 12 years old) went completely nuts when 'we' won the last match that brought us this far. Today my eldest son found a lucky bird (orange!!!) amongst a whole bunch of sweet, very special origami birds that recently flew in (I will tell you about them later). He put it in the soccer field behind our house and took this nice picture. I promissed to post it on my blog to bring good luck to 'our' boys in SA!

I haven't been a real soccer fan up untill now, but I must admit: the orange feever is a bit contagious... HUP HOLLAND HUP!

3 comments:

  1. Dit is de tweede oranjeversiering waar ik blij van wordt.
    Wij zitten morgen in het vliegtuig tijdens de wedstrijd. Het maakt mij niet uit, maar daar denkt niet iedereen hetzelfde over. Wij hebben wel wat met vliegen en/op speciale gebeurtenissen...

    Linda

    ReplyDelete
  2. Haha, bij mij precies zo. Ik ben nu echt een fan, met hartkloppingen tijdens de match. Ik wist geloof ik de namen nauwelijks voor het wk, nu weet ik er al tenminste 5, ;-)

    een fijne wedstrijd!!!!

    ReplyDelete